Liv utan micro?!

Jahopp så var det slutet för vår microvågsugn :( det sprakar å blixtrar om den..så då har den nog gjort sitt!
Och nu då så märker ju jag vad många saker jag har en micro till! Igår kväll när jag kom hem vid 22 så skulle jag värma gårdagens mat...men kommer ju då på att micron inte funkar!!! Fick ju då återgå till stenålders uppvärmning på spisen i en kastrull! Det funkade ju men gud så jobbigt det var!!!... Idag så har jag gjort mig en kopp kaffe i vår kaffemaskin (gör en kopp i taget) men så ringde telefonen och jag glömde bort kaffet så det blev kallt. Lugnt tänkte jag, jag värmer det i micron.. Nähä det gör jag ju tydligen inte då!!
Jag är absolut inte den som måste ha massa teknikprylar men en micro har ju liksom funnits så länge jag kan minnas, den är ju en del av hemmet och mitt liv!
Men det är ju när det blir såhär som man verkligen märker hur beroende man är av saker i tex hemmet.. Skrämmande på er sätt..
Som tur är ska min sambo köpa en ny idag! :)
Men det ger en tanke...om vissa saker går sönder eller försvinner, hur ska man göra då? Att man är så beroende av saker...
Kanske skulle strunta i att köpa ny micro och slänga ut spisen så får vi se hur påhittiga vi är?! :) och hur länge vi skulle klara oss haha!

Ha en bra dag i solen alla, jag ska bli på jobb heela Eftermiddagen och kvällen! Ska förresten jobba i mina Easytone!

<3



Kommentarer
Anonym

hej. snart 1 månad sen du uppdatera din blogg. vill ha nått o läsa där. kram!

2012-07-13 @ 21:07:07
URL: http://fjompan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0